Hej hej!

 
 
 
 
 
Eftersom den här bloggen inte använts på flera år och jag fått något plötsligt infall av att börja blogga igen, tänkte jag att en presentation vore på sin plats.
 
Jag heter Amanda Hedvig Larsdotter för att vara så där himla exakt, Jag är en kattmadam på 25 år som bor i en lägenhet i Uppsala tillsammans med min sambo och våran katt Vilding von Klös (ja, han har ett efternamn). Jag har varit vegetarian i ca 11 år och för någon månad sedan tog jag steget fullt ut och blev vegan (check från bucketlist). Djurrätt och Feminism är det som ligger mig varmast om hjärtat, förmodligen kommer den här bloggen att handla mycket om det, men mest mat såklart för mat är cirka det bästa som finns!
 
Förutom mat och katter så intresserar smink mig (milt sakt), är en junky för crulety-free och vegansk smink, älskar älskar älskar pasta, 60-tals pojkband, tatueringar (oh so many plans), nougatkräm och nagelack.
 
Jag håller just nu på att pricka av lite punkter från min bucketlist, typ som att springa milen, sluta snusa (den kombon alltså, INTE att rekomendera), skriva en barnbok och bo i en fyr, och nej, jag bor inte i en fyr men en kan ju drömma.
 
Jag jobbar på en förskola som Dramapedagog och när jag inte jobbar så yogar jag, springer, vattnar blommor, kramar djur, pussar på sambon, planerar stordåd mot patriarkatet, spelar ukulele, äter middag med mina vänner och lyssnar på orimligt mycket musik.
 
just ja, glömde jag att säga att jag har en förjäkla bra humor? Och sedan är jag ödmjuk också. och snäll. jätte snäll faktiskt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sådärja, nu känner vi ju nästan varandra!
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Orka vilken underbar människa du låter som! Drömliv!
Men jag googlade lite väskor och såg att du lagt upp en döfin röd väska? Men jag kommer inte vidare på bilden tyvärr :( vart haru comprat den?! Kalasfin verkligen!

Svar: Hej! Eftersom jag gjorde en "omstart" på min blogg dvs det var flera år sedan jag var aktiv på den så valde jag också att radera alla gamla inlägg dessvärre. kul att du hittade hit :)
Amanda

2015-04-16 @ 21:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
© Headerbilder från Wallpapers Wide